Regulaminy
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy LUI dostępny pod adresem www.luizaporowska.pl prowadzony jest przez Luizę Zaporowską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Lui - Luiza Zaporowska z siedzibą w Łuków, ul. A. Świętochowskiego 1a, 21-400 Łuków, NIP 8251844573, REGON 364124600, adres e-mail: luizaporowska.sklep@gmail.com, zwany dalej jako Sprzedawca.
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego LUI, w szczególności warunki składania zamówienia, zakładania i modyfikowania konta, dokonywania płatności, koszty i sposoby dostaw, składania reklamacji, dokonywania zwrotów oraz inne obowiązki i uprawnienia osoby korzystającej ze sklepu internetowego zwanej dalej jako Klient.
- Warunkiem korzystania ze sklepu internetowego LUI jest zapoznanie się z regulaminem i jego akceptacja oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych Klienta przez zaznaczenie odpowiednich okienek typu checkbox widocznych w czasie składania zamówienia oraz przy zapisywaniu się do newslettera.
- Niniejszy regulamin będzie nieodpłatnie udostępniony Klientowi przed rozpoczęciem korzystania ze sklepu internetowego i złożeniem zamówienia. link do regulaminu
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w każdym czasie. Wiążąca dla klienta będzie treść regulaminu dostępnego na stronie głównej sklepu w momencie składania zamówienia. Zarejestrowani Klienci zostaną poinformowani o zmianie regulaminu w wiadomości e-mail wysłanej na 7 dni przed wejściem w życie regulaminu w nowym brzmieniu.
- Za pośrednictwem sklepu Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną produktów.
- Sklep internetowy LUI udostępnia również każdemu Klientowi bezpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną całodobowo przez wszystkie dni w roku. Usługami tymi są: formularz zamówienia, formularz rejestracji i logowania, konto oraz koszyk.
- Złożenie przez Klienta zamówienia w sklepie internetowym równoznaczne jest z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, której przedmiotem są produktu zamówione przez klienta.
- W sklepie internetowym LUI dostępne będą aktualne informacje dotyczące dostępności poszczególnych produktów oferowanych przez Sprzedawcę.
- Zamówienia można składać 24h na dobę. Realizowanie zamówień odbywać się będzie w dni robocze: od poniedziałku do piątku. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy, będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania ze sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub uciążliwy dla Sprzedawcy oraz innych Klientów.
- Sprzedawca zapewnia ochronę przekazu elektronicznego oraz treści cyfrowych poprzez stosowanie środków technicznych i organizacyjnych, w celu ich zabezpieczenia, w szczególności danych przed ich pozyskaniem przez osoby nieupoważnione, w tym poprzez szyfrowanie SSL, hasła dostępu czy programy antywirusowe i przeciwko niechcianemu oprogramowaniu. Jednocześnie Sprzedawca wskazuje, że korzystanie z sieci Internet i usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone przedostaniem się do systemu teleinformatycznego i urządzenia Klienta szkodliwego oprogramowania, jak również nieuprawnionym dostępem do danych Klienta przez osoby trzecie. W celu minimalizacji niniejszych zagrożeń, Klient powinien stosować odpowiednie zabezpieczenia techniczne np. z wykorzystaniem programów antywirusowych lub chroniących identyfikację Klienta w sieci Internet.
- Umowy zawierane są w języku polskim i zgodnie z prawem polskim.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Do korzystania przez Klienta ze sklepu internetowego LUI niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet (komputer PC lub urządzenie mobilne), wyposażone w oprogramowanie umożliwiające przeglądanie witryn internetowych (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari lub inne kompatybilne).
- Do skorzystania ze sklepu internetowego przez Klienta niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
REJESTRACJA I WARUNKI KORZYSTANIA Z KONTA KLIENTA INDYWIDUALNEGO
- Zakupy w sklepie internetowym LUI możliwe są za pośrednictwem zarejestrowanego konta lub bez konieczności rejestracji konta w bazie danych sklepu.
- Rejestracja konta klienta indywidualnego przez Klienta możliwa będzie w trakcie procesu składania zamówienia lub pod adresem link do konta klineta i polegać będzie na wypełnieniu stosownego formularza rejestracyjnego.
- W celu rejestracji konta konieczne jest podanie danych osobowych, a w szczególności: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu dostawy (jeśli jest inny niż adres zamieszkania), adresu poczty elektronicznej (e-mail) oraz numeru telefonu kontaktowego.
- W przypadku, gdy Klientem jest osoba prawna lub osoba fizyczna niebędąca konsumentem (dokonująca zakupów w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej), konieczne jest także podanie numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz siedziby.
- Klient otrzyma dostęp do konta poprzez login, który będzie odpowiadał wskazanemu przy rejestracji adresowi e-mail.
- W celu zakończenia rejestracji użytkownika konieczne będzie wskazanie przez Klienta hasła odpowiadającego wymogom bezpieczeństwa.
- Do założenia konta przez Klienta niezbędne jest zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu i jego akceptacja oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie i udostępnianie danych osobowych poprzez zaznaczenie odpowiednich okienek typu checkbox widocznych w czasie procesu rejestracji konta.
- Umowa o korzystanie z konta klient jest nieodpłatna i zawarta zostaje na czas nieokreślony.
- Klient może wypowiedzieć umowę prowadzenia konta w każdym czasie poprzez przesłanie takiego oświadczenia woli Sprzedawcy na adres e-mail luizaporowska.sklep@gmail.com. Wypowiedzenie jest skuteczne z chwilą jego otrzymania przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę prowadzenia konta z 7 dniowym terminem wypowiedzenia, jeżeli Klient narusza postanowienia regulaminu lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Takie wypowiedzenie odbywać się będzie poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przy rejestracji.
SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Złożenie zamówienia możliwe jest z wykorzystaniem konta klienta indywidualnego bądź z pominięciem rejestracji. W przypadku składania zamówienia z pominięciem rejestracji, konieczne będzie podanie przez Klienta danych osobowych i teleadresowych umożliwiających dostarczenie zamówionych produktów.
- Złożenie zamówienia przez Klienta polega na wybraniu przez Klienta produktów i ich ilości z oferty sklepu internetowego poprzez dodanie ich do koszyka, a następnie zatwierdzenie poprzez akceptację zawartości koszyka.
- W celu finalizacji zamówienia Klient zobowiązany jest do wyboru sposobu dostawy i formy płatności za zamówione produkty.
- Klient może modyfikować zamówienie, a w szczególności ilość i rodzaj zamawianych produktów oraz sposoby ich dostawy i formy płatności, do chwili ostatecznego złożenia zamówienia polegającego na potwierdzeniu szczegółów zamówienia przyciskiem “złóż zamówienie” znajdującego się na ostatnim etapie procesu zamówienia.
- W celu skutecznego potwierdzenia złożonego zamówienia przez Klienta, na adres e-mail podany przez Klienta przesłana zostanie wiadomość e-mail zawierająca podsumowanie złożonego zamówienia, a w szczególności ilości i rodzaju zamawianych produktów oraz sposób ich dostawy, formy płatności i adres doręczenia.
- Czas realizacji zamówienia trwa od 2 do 10 dni roboczych. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. Dla zamówień z wybraną formą płatności “gotówka przy odbiorze”, realizacja następuje po potwierdzeniu zamówienia e-mailem "przygotowanie w toku".
CENY PRODUKTÓW I FORMY PŁATNOŚCI
- Wszystkie ceny podane w sklepie internetowych LUI są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek.
- Ceny wskazane przy produktach nie uwzględniają kosztów dostawy. Koszt dostawy zostanie doliczony do wartości całego zamówienia.
- Klient składający zamówienie w sklepie internetowym LUI może dokonać płatności w jeden z następujących sposobów: płatność przelew tradycyjnym na konto Nest Bank: 51 1870 1045 2083 1050 1137 0001 właściciel konta: Lui - Luiza Zaporowska, dane adresowe: ul. A. Świętochowskiego 1a, 21-400 Łuków, w tytule wpisując numer zamówienia : “zamówienie nr…” / gotówką przy odbiorze osobistym (należy przed wybraniem tej formy dostawy skontaktować się ze Sprzedawcą w celu potwierdzenia takiej możliwości) / system płatności Autopay /Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro. - Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- Klient zobowiązany jest opłacić zamówienie z formą płatności "wpłata na konto bankowe" w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, czyli dnia potwierdzenia złożenia zamówienia.
- Ceny podane w sklepie internetowym LUI mogą ulec zmianie (w szczególności w ramach akcji promocyjnych lub wyprzedaży produktów), z zastrzeżeniem, iż warunki zamówienia nie mogą ulec zmianie w stosunku do Klienta, który złożył zamówienie w sposób podany powyżej, przed dokonaniem zmiany cenowej.
- Dokonanie zapłaty będzie skuteczne z chwilą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sprzedawcy dla zamówień z wybraną formą płatności “wpłata na konto bankowe” lub potwierdzenia transakcji wykonanej za pośrednictwem płatności online, BLIK lub karty płatnicze.
- W dniu uznania wpłaty Sprzedawca wystawia paragon fiskalny potwierdzający sprzedaż zakupionych produktów. Paragon jest dołączany do wysyłanego zamówienia. W przypadku, gdy Klientem jest osoba prawna lub osoba fizyczna niebędąca konsumentem, dowodem sprzedaży jest faktura, która zostanie wysłana w wiadomości e-mail na adres e-mail użyty przy rejestracji.
KOSZTY I SPOSOBY DOSTAWY
- Dostawy zamówień realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że strony umowy postanowią inaczej.
- Przesyłki dostarczane są w sposób wskazany przez Klienta w momencie składania zamówienia, z zastrzeżeniem, że Klient może wybrać jedną z następujących form dostawy: ORLEN Paczka- koszt 10 zł /paczkomaty InPost - koszt 13 zł /paczka wysłana za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost - koszt 16 zł /odbiór osobisty - bezpłatny (konieczny kontakt telefoniczny przed wybraniem tego sposobu dostawy: tel. 501-280-558) /zamówienia o wartości od 270 zł - darmowa wysyłka
- Termin dostawy produktu do Klienta wynosi do 4 dni roboczych (chyba że w opisie produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inaczej), liczonych od momentu skompletowania i nadania zamówienia przez Sprzedawcę, czyli od momentu zakończenia procesu realizacji zamówienia.
- Termin gotowości produktu do odbioru przez Klienta w przypadku wybrania sposobu dostawy “odbiór osobisty” wynosi do 10 dni roboczych. O gotowości produktu do odbioru Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w momencie składania zamówienia.
DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Administratorem danych osobowych udostępnianych przez Klienta jest Sprzedawca (Lui - Luiza Zaporowska).
- Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym LUI jest wyrażenie zgody przez Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych w celach: realizacji przepisów prawa, / założenia konta, realizacji zamówienia, świadczenia usług drogą elektroniczną, rozpatrywania składanych reklamacji oraz innych czynności wskazanych w regulaminie / do wysyłki newslettera / działań promocyjnych i handlowych Sprzedawcy / Ppdanie danych osobowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, ale brak zgody na przetwarzanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne, uniemożliwi wykonywanie usług i realizację umów przez Sprzedawcę.
- Zgody te mogą być w każdej chwili cofnięte, poprzez wysłanie takiego żądania na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy (luizaporowska.sklep@gmail.com).
- Niewyrażenie zgody, o której mowa powyżej, równoznaczne będzie z rezygnacją z zakupów w sklepie internetowym.
- Możliwi odbiorcy danych osobowych Klienta to: firma księgowa (Nestor-TAX Sp. z o.o. z siedzibą w Łukowie), operator płatności (Autopay S. A. z siedzibą w Sopocie), firmy kurierskie (InPost Sp. z o.o., Apaczka.pl - Alsendo sp. z o.o., Orlen-Paczka Sp. z o.o.), dostawca oprogramowania sklepu (Sky-Shop - SIEF-IT Sp. z o.o.), system do fakturowania (Fakturownia Sp. zo.o.), odpowiednie organy państwowe (na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa).
- Klientowi przysługuje prawo do kontroli przetwarzanych danych, które jego dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a w szczególności: dostępu do swoich danych osobowych, dokonywania uzupełniania oraz poprawiania danych poprzez zgłoszenie takiego żądania Sprzedawcy, / żądania czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, do którego zostały zebrane, / sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych (w przypadkach przewidzianych przepisami prawa) oraz prawo do żądania ich usunięcia, gdy staną się one zbędne do realizacji celu, do którego zostały zebrane.
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Sprzedawca stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- W przypadku uzyskania przez Sprzedawcę wiadomości o korzystaniu przez Klienta z usługi świadczonej drogą elektroniczną niezgodnie z Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami (niedozwolone korzystanie), Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Klienta w zakresie niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności Klienta.
- Serwis internetowy może przechowywać zapytania http w związku, z czym w plikach logów serwera mogą być zapisane niektóre informacje, w tym adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie, nazwa stacji Klienta – identyfikacja realizowana przez protokół http, o ile jest możliwe, data i czas systemowy rejestracji w serwisie i nadejścia zapytania, liczbę wysłanych przez serwer bajtów, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Klienta, jeżeli Klienta wszedł przez linka, informacje o przeglądarce Klienta, informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http.
- Logi mogą być gromadzone, jako materiał dla prawidłowego administrowania serwisem. Dostęp do informacji mają tylko osoby uprawnione do administrowania systemem informatycznym.
REKLAMACJE
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia produktu bez wad.
- W przypadku gdy zakupiony produkt jest wadliwy, Klient ma prawo do złożenia Sprzedającemu reklamacji z tytułu rękojmi (podstawa prawna: Kodeks Cywilny).
- Reklamacja powinna zostać złożona poprzez wiadomość e-mail na adres luizaporowska.sklep@gmail.com, w tytule wiadomości należy wpisać “Reklamacja do zamówienia nr…” (w miejscu kropek należy wpisać numer zamówienia, z którego pochodzi wadliwy produkt).
- W treści wiadomości e-mail należy podać powód reklamacji oraz dane Kupującego (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu), załączając zdjęcie wadliwego produktu, jeśli jest to możliwe. Jeśli nie ma możliwości przekazania zdjęcia, należy poinformować Sprzedawcę dlaczego.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wiadomości e-mail.
- W przypadku uznania reklamacji, produkt uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (z powodu braku identycznego produktu), Sprzedawca zwróci Klientowi równowartość ceny wadliwego produktu wraz z kosztem dostawy lub zaproponuje Klientowi inny dostępny w sklepie produkt o tej samej wartości.
- Klient wysyła wadliwy produkt wraz z paragonem fiskalnym na swój koszt na adres:
Lui - Luiza Zaporowska
ul. A. Świętochowskiego 1a, 21-400 Łuków - Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
ZWROTY I WYMIANA
- Klient, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem Sprzedawcy, ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyn w ciągu 14 dni od momentu otrzymania produktu.
- Klient powinien powiadomić Sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu od umowy wysyłając wiadomość email na adres: luizaporowska.sklep@gmail.com.
- Wraz z odsyłanym produktem do przesyłki należy dołączyć na piśmie oświadczenie o odstąpieniu od umowy (załącznik).
- Zwracany produkt musi być kompletny i nie może nosić śladów użytkowania.
- Zwracany produkt należy wysłać w opakowaniu firmowym z dołączonym dokumentem sprzedaży (paragon fiskalny wystawiony przez Sprzedawcę), na adres: Lui - Luiza Zaporowska, ul. A. Świętochowskiego 1a, 21-400 Łuków
- Sprzedawca gwarantuje zwrot kwoty za jaką Klient zakupił zwracany produkt. Koszty odesłania produktu ponosi Klient.
- Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
- Zwrot pieniędzy za odesłany produkt nastąpi w terminie 5 dni od daty otrzymania produktu.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- Klient ma prawo bezpłatnie wymienić produkt na inny, jeśli cena obu produktów jest jednakowa.
- W przypadku wymiany produktu koszt odesłania ponosi Klient, natomiast koszt dostarczenia produktu na wymianę ponosi Sprzedawca.
- Produkt odesłany na wymianę nie może nosić śladów użytkowania ani zniszczeń i musi być odesłany w opakowaniu firmowym.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Każdy Klient może zrezygnować z każdej z usług, które Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną, w każdym momencie ze skutkiem natychmiastowym poprzez powstrzymanie się od korzystania z takiej usługi, chyba że Regulamin stanowi inaczej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnego, w szczególności ustawy z dnia 23.4.1964 r. – Kodeks cywilny, ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego i ustawy z dnia 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta.
- W zakresie umów zawieranych między Sprzedawcą a Klientami niebędącymi Konsumentami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta niebędącego Konsumentem.
- Wszystkie ewentualne spory będą rozstrzygane w sposób polubowny. W przypadku skierowania sporu na drogę sądową właściwym do rozpoznania sporu będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik do zwrotów
(imię i nazwisko Klienta)…………………………
(adres Klienta) ………………………………..
(nazwa Sprzedawcy) ………………………..
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827) odstępuję od umowy nr ……………………….... zawartej dnia .................... dotyczącej zakupu towaru/usługi ……………………………………………
.............................. data i podpis Klienta
Jako numer umowy należy podać numer zamówienia
- Zwracany produkt musi być kompletny i nie może nosić śladów użytkowania.
- Zwracany produkt należy wysłać w opakowaniu firmowym (jeśli towar taki posiadał) z dołączonym dokumentem sprzedaży (paragon fiskalny), na adres: Lui - Luiza Zaporowska ul. Aleksandra Świętochowskiego 1A 21-400 Łuków
- Sprzedawca gwarantuje zwrot kwoty za jaką Klient zakupił zwracany produkt. Koszty odesłania produktu ponosi Klient.
- Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
- Zwrot pieniędzy za odesłany produkt nastąpi w terminie 5 dni od daty otrzymania produktu przez Sprzedawcę przelewem na konto, z którego nastąpiła płatność za zwracany produkt.
- Klient ma prawo bezpłatnie wymienić produkt na inny, jeśli cena obu produktów jest jednakowa.
- W przypadku wymiany produktu koszt odesłania ponosi Klient, natomiast koszt dostarczenia produktu na wymianę ponosi Sprzedawca.
- Produkt odesłany na wymianę nie może nosić śladów użytkowania ani zniszczeń i musi być odesłany w opakowaniu firmowym